Zaregistrovat do Novinek e-mailem
 


Jsme certifikovaný partner eTargetu:


Staňte se naším fanouškem
na Facebooku:

Facebook, staňte se fanouškem ByznysWebu na Facebooku, nabídka PPC reklamy a SEO.


Provozujeme vlastní portál BožíCeny.cz na srovnání cen a katalog firem:


Stáhněte si letáky PPC, SEO

 

 

Rady ke zvýšení návštěvnosti stránek a obchodů:

Chcete více vydělat? Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek či obchodu?

  1. Vyplňte Vlastnosti stránek!
  2. Volte správná klíčová slova a motto stránky
  3. Uvádějte klíčová slova v textech a obrázcích
  4. Registrujte se do katalogových vyhledavačů! (objednávka)
  5. Využívejte reklamní "PPC" systémy
  6. Prodávejte na více trzích
  7. Vyberte vhodnou doménu
  8. Na titulní stránce napište, co prodáváte
  9. Ukažte produkty co nejdříve
  10. K produktům pište klíčová slova
  11. Nad seznam produktů vložte název sekce
  12. Využívejte boky stránek
  13. Zvyšte důvěryhodnost Vašeho internetového obchodu nebo webu
  14. Vyvarujte se prázdných podstránek
  15. Raďte, porovnávejte, doporučte!
  16. Nabídněte zákazníkům zajímavý obsah!
  17. Využívejte Váš čas efektivně!
  18. V čem spočívá tajemství FLOXe?
  19. Registrujte Vaši firmu v Google Mapách!
  20. Vytvořte si podpůrnou stránku na Facebooku
  21. Registrujte se do srovnávačů zboží
  22. Vytvořte pomocné obsahové www stránky
  23. Vložte na Váš web statistiky Google Analytics a Google E-Commerce
  24. Vyměňte si partnerské odkazy
  25. Vkládejte do webu nadpisy H1, H2, H3
  26. Investujte efektivně a neplýtvejte finacemi a časem
  27. PR článek jako zdroj zpětných odkazů
  28. Jak zjistit na jakých pozicích je Váš web v Google?
  29. Jak lze pomocí RSS získat zpětné odkazy?
  30. Používejte systémy na hromadné slevy - hromadné nákupy se slevou
  31. Generujte nadpis H1 pro každkou podstránku zvlášť
  32. Vložte formulář na každou podstránku
  33. Využijte zpětné odkazy konkurence ve Váš prospěch!
  34. Skvělý zdroj zpětných odkazů - Youtube.com

Rady ke zlepšení výkonu PPC reklamy

1. Přehled důležitých PPC reklamních systémů
2. Vložte co nejvíce klíčových slov
3. Použijte více reklamních textů
4. Vytvořte více kampaní
5. Nezapomeňte na pojmy v množném čísle
6. Inzerujte na názvy konkurentů
7. Diakritika
8. Do reklamního textu zkuste vložit dynamické klíčové slovo
9. Strategie
10. Využívejte modifikovanou volnou shodu

Čo určite nedoporučujeme?

1. Ignorujte SEO analyzátory a validátory
2. Nespouštějte web 2 roky, nespekulujte s designem
3. Nenechte se ovlivnit nabídkami na registraci do 2000 vyhledavačů
4. Nepoužívejte zastaralý internetový prohlížeč

5.Na web nepatří hodinky, kalendář, reklama na cizí stránky, měnová kalkulačka ani odkazy na katalogové vyhledavače

Zlepšujte stránky s Google Analytics!

1. Co jsou to statistiky Google Analytics? Jak vložit Analytics kód do webu? 
2. Jak aktivovat Google Analytics Ecommerce?
3. Propojte AdWords a Analytics
4. Odkud přicházejí zákazníci
5. Jaká klíčová slová Vám vydělávají?
6. Vyhledávaní na webu
7. Míra opuštění stránek (Bounce Rate)
8. Jak lidé na Vašem webu klikají?

 

1. Vyplňte Vlastnosti stránek!

Vyplňte popisky zvlášť pro každou podstránku. Každé stránce webu ve "Vlastnosti stránky" přiřaďte:

  1. Nadpis H1 (pokud máte v NASTAVENÍ - Hlavní nastavení zakliknuto individuální H1 nadpisy)
  2. Popis stránek pro vyhledavače
  3. Klíčová slova stránek pro vyhledavače
  4. Název stránek pro vyhledavače (title)
  5. URL identifikátor
  • Pozor! V popisu, klíčových slovech a názvu uvádějte klíčová slova, pod kterými předpokládáte, že Vás budou Vaši potenciální klienti hledat přes vyhledavače (Google, Seznam).
  • Na každé stránce se zaměřte na 2-3 klíčová slova, která opakujte v nadpisu, popisu i klíčových slovech.
  • Chyby, kterým je třeba se vyhnout: neopakujte stejná slova všude, popisky je třeba měnit, jinak je Google bude ignorovat. Slova oddělujte čárkou a mezerou, špatně je: kosmetika,parfém,parfémy. Správně: kosmetika, parfém, parfémy
  • Použijte Google a zjistěte, zda je obsah webu optimalizován. Na www.google.cz zadejte:
    link:www.nazev-webu.cz
    Vyběhne Vám seznam podstránek, které Google indexuje. Pokud se všude opakuje stejný nadpis a popis, je potřeba popisky podstránek upravit co nejdříve.
     

 

 

Vzor:

  1. Popis stránek pro vyhledavače: cca 250 až 270 znaků i s mezerami:
    Hubnutí, výživa, úprava váhy a podnikání či práce z domu, dieta. Získejte vytouženou hmotnost pomocí doplňků Mandura.
    - je důležité zmínit klíčová slova min. 2-3krát.
     
  2. Klíčová slova stránek pro vyhledavače: 5-7 slov
    Mandura, hubnutí, výživa, úprava váhy, podnikání, práce z domu
     
  3. Název stránek pro vyhledavače (title): cca 70 znaků:
    Mandura příležitost pro vaše zdraví, hubnutí, úprava váhy a vaše peníze
     
  4. URL identifikátor:
    uvod-mandura
    - V řádku URL identifikátor nepoužívejte diakritiku a místo mezery použijte pomlčku.

 

2. Volte správná klíčová slova a motto stránky

Prodáváte "umělecké potřeby", ale na titulní stránce jste napsali text "vše pro šikovné ruce" a motto stránky je "pro šikulky"? Chyba.

  • Nikdo nebude hledat pojem "šikovné ruce", a tak Vaši stránku nikdo nenajde a nic si nekoupí. Lidé ale budou hledat pojmy "umělecké potřeby", "kreativní potřeby", "aranžérské potřeby" - tyto hlavní klíčové pojmy umístěte vícekrát na titulní stránku, do motta stránky, do jejího nadpisu a všude, kde se to hodí.
  • Na každé stránce doporučujeme věnovat se zejména 2-3 klíčovým pojmům. Na každé další podstránce se zaměřte na jiné 2-3 klíčové pojmy synonyma nebo variace klíčových slov).

napr.:

  • titulka: umělecké potřeby, potřeby pro umělce
  • podstránka: prodej uměleckých potřeb, levné umělecké potřeby, kreativní potřeby
  • podstránka: umělecké potřeby, kreativní potřeby, výtvarní potřeby
  • podstránka: potřeby pro umělce, prodej uměleckých potřeb, aranžérské potřeby
     

Příklad z praxe č.1:

Uvádíte na titulní stránce, že prodáváte "Sklo, porcelán, nádobí" CHYBA!
Proč? Pojmy jako sklo, porcelán, nádobí... jsou všeobecné a nerelevantní, těžko
se dostanete na první místo v Google. Musíte uvést slovní spojení
např. "křišťálové skleničky".
Jak správně napsat, co prodáváte? Vypište slovná spojení:

Křišťáľové vázy, křišťáľové skleničky, skleněné karafy, český křištal,
skleněné podnosy.
Křišťálové karafy, sady skleniček, whisky set, svadobní skleničky.
Jubilejní skleničky, vysoký smalt bílý, smal červený, křišťálové
svícny, stojany na servítky.
Firemní logo na skle, gravírování jmen a log.

Příklad z praxe č. 2:
Pokud je Vaše služba lokální, připisujte do klíčových slov i město. Je to velice důležité!

Jestli provozujete pneuservis v Praze, je nutné uvádět pojmy jako "pneu praha", "pneuservis praha", "pneumatiky praha", "výměna pneu praha" a jiné pojmy, které mohou zadat Vaši klienti do Googlu nebo Seznamu.

Když provozujete masáže v Plzni, je nutné všude uvádět pojmy jako "masáže plzeň", "thajské masáže plzeň" a pod.

Příklad z praxe č.3:

Mnoho klientů si myslí, že stačí vyplnit klíčová slova přes "Vlastnosti stránek", a na titulce v textu pouze projev ředitele a všeobecný obsah - "naše nabídka zboží je široká a bohatá, my jsme ta správná firma!". Toto je ale CHYBA - nejdůležitější optimalizace je - OPTIMALIZACE OBSAHU.
 

  • TIP: jak zjistíte, ktera klíčová slova jsou v dané oblasti nejvíce vyhledáváná uživateli internetu?

Na adrese https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&stylePrefOverride=2#search.none!ideaType=KEYWORD&requestType=IDEAS je možné selektovat nejfrekventovanější hledaná slova, slovní spojení.

  • TIP2: jak zjistíte, kolikrát byla Vaše klíčová slova hledaná na Seznam.cz?

Na adrese http://search.seznam.cz/stats?collocation=slovo nahradite "slovo" Vasim klicovym slovem, napr. http://search.seznam.cz/stats?collocation=potreby
Pokud je denni hledanost do 100, statistika se neukaze; pokud se ale jedna o pojem s denni hledanosti vyssi nez 100, statistika je viditelna.

 

3. Uvádějte klíčová slova v textech a obrázcích!

alternativní text k obrázku

Příklady pro zahuštění klíčových slov v textu stránky:

1. Pokud prodáváte invalidní vozíky, je potřeba na titulní stránce uvést aspoň 8x sousloví "invalidní vozík" v různých obměnách, vyskloňované. Stejně i podkategorie obchodu – např. "elektrické invalidní vozíky" nebo "repasované invalidní vozíky".

2. Vytvořte si odkaz, který obsahuje klíčové slovo. Prolinkujte např. hlavní podkategorie obchodu. Návod na tvorbu hypertextových odkazů najdete zde:

http://www.byznysweb.cz/pomoc/vkladani-hypertextovych-odkazu/

3. Pamatujte: Kratší a výstižnější text znamená někdy mnohem více než text dlouhý a nepřehledný. Na titulní stránce stačí přehledně členěný text na 20 řádků. Nepoužívejte zbytečně barevný text. Působí neprofesionálně a hlavně generuje balast (XHTML kód webu se stává delším pro Google).

4. Registrujte se do katalogových vyhledavačů!


Zde je návod, jak by to mělo vypadat při registraci do internetového katalogu:

Seznam českých katalogových vyhledavačů naleznete zde - http://www.byznysweb.cz/pomoc/?92-seznam-ceskych-vyhledavacu

5. Využívejte reklamní "PPC" systémy!

Doporučujeme inzerovat v Google a eTarget.

Google AdWords a Sklik jsou tzv. PPC reklamní systémy. PPC je:

Příklad: Na Vaši reklamu může kliknout 20 návštěvníků, za jeden klik zaplatíte v průměru 4,- Kč, celkem 80,- Kč. Na obchodě vyděláte 600,- Kč. Vydělali jste 600,- Kč při nákladu 80,- Kč (pokud do nákladů nepočítáme čas potřebný na založení a správu kampaně). Takto jste schopni porovnat náklady na PPC a reklamu v jiných médiích.

Pokud máte více peněz, vyplatí se investovat i do firemního profilu na www.seznam.cz.

Tip: Naučte se pracovat s Google AdWords pomocí tohoto návodu.

6. Prodávejte na více trzích!

Internet nezná hranice. Neomezujte se na místní trh. Podnikejte nejen na trhu s 10 milióny obyvatel, ale 15 či 50 milióny!

FLOX podpoří Vaše podnikání. FLOX je i ve slovenské verzi (www.BiznisWeb.sk), polské verzi (www.Webity.pl), v anglické, německé a také v ruské verzi (www.Webity.ru).

Co potřebujete?
Doménu příslušnosti státu, v němž chcete podnikat.
Samostatnou webovou stránku v cizím jazyce, nebo jazykovou verzi.
Kurýry, pokud prodáváte produkty, a bankovní účet.
Kontaktujte nás, poradíme Vám!

7. Vyberte vhodnou doménu

Prodáváte rybářské potřeby? Prodávejte je na doméně www.rybarske-potreby.cz. K tomu si kupte i doménu bez pomlčky, aby Vám ji nezaregistroval konkurent.

Následně doménu rybarskepotreby.cz můžete nechat nastavit jako sekundární alias, příp. si k ní vytvořit podpůrný web - více informací o tvorbě podpůrných webů naleznete na http://reklama.byznysweb.cz/rady/#22 

Největší vyhledavače upřednostňují stránky, které mají klíčová slova v adrese (tzv. URL adrese).

Jaké názvy domén je možné využívat?

Hlavní web a rovněž podpůrný web je nutné optimalizovat  a následně i registrovat do katalogových vyhledavačů, či srovnávačů. Přehled rad pro SEO optimalizaci naleznete na http://reklama.byznysweb.cz/rady/

Seznam doporučených CZ vyhledávačů naleznete na http://www.byznysweb.cz/pomoc/?92-seznam-ceskych-vyhledavacu

8. Na titulní stránce napište, co prodáváte

Máte na titulní stránce napsáno "Jsme mladá dynamická firma" nebo "Vítejte na našich stránkách"? Podobné věty nikoho nezajímají. Návštěvníky zajímá, co konkrétně prodáváte. Hned na titulní stránce napište, čím se zabýváte!

Inspirujte se! Titulní stránky by měly vypadat následovně:
www.belona.cz

www.mandura4u.cz

www.karelvachal.cz

www.bubushop.cz

www.teak-zahrada.sk

www.fortuna-aurum.sk

w
ww.tuningovesvetla.sk

Podívali jste se na příklady? Co je na těchto titulních stránkách dobré?

9. Ukažte produkty co nejdříve

Vložte na titulní stránku upoutávky s odkazy na podstránky, na nejdůležitější kategorie produktů a konkrétní produkty. Přes blok "Zobrazit obsah ze" můžete některé produkty umístit přímo na titulní stránku. Takto dokážete na titulce vytvořit sekci "TOP 10 produktů". Produkty vložíte přes blok Zobrazit obsah ze bez nutnosti duplicitního vkládání produktů. TOP 10 produktů nemusí přesně zodpovídat nejprodávanějším produktům, ale tomu, co chcete prodávat.

Vzory titulních stránek:
www.pontus.byznysweb.cz

w
ww.bubushop.cz
www.rubisk.sk

www.stribro4u.cz

Další tipy pro správné vkládáni produktů a jejich kategorií naleznete zde:

 http://reklama.byznysweb.cz/rady/#10

http://reklama.byznysweb.cz/rady/#11

10. K produktům pište klíčová slova

Pokud prodáváte sportovní potřeby a název produktu zní "Victor ST 1680", napište k němu i "badmintonová raketa" - název bude znít "Victor ST 1680 - badmintonová raketa". Do popisku produktu také vložte pojem "badmintonová raketa". Díky tomu budete mít na stránce klíčová slova a Google Vás lépe najde! Nemluvě o tom, že návštěvníkům většinou pojem "Victor ST 1680" nic neříká, a tak se alespoň dozvědí, o co jde.

11. Nad seznam produktů vložte název sekce

Do nadpisu uveďte klíčová slova s názvem produktů, vezměte si příklad z těchto stránek:


http://www.abc-hracky.cz/hracky/panenky-kocarky/

http://eshop.cykloart.cz/

http://www.bsv.cz/vyprodej/sjezdove-lyze/

Tímto způsobem získáte další klíčové pojmy a nadpisy H2, které pomohou lépe indexovat Váš web v Googlu a na Seznam.cz.

Pokud prodáváte badmintonové rakety, nadpis může znít "Badmintonové rakety Yonex, Victor, Prokennex, Carlton a Rucanor".

Další tip:

- Nad přehled produktů můžete vložit i loga výrobců

- Přes Textový editor a Vlastnosti obrázku vyplňte alternativní text k obrázku, čímž získáte další klíčová slova

12. Využívejte boky stránek

TIP: Uvádějte v bočních sloupcích klíčová slova charakterizující Vaše podnikání. Zlepší se tak pozice Vašeho webu ve vyhledavačích jako je Google.

V případě nastavení MENU s bočními sloupci získáváte nové možnosti vkládání obsahu na web.

Aby Váš web působil jako propojený celek, doporučujeme využívat i jeho boční sloupce. Postranní sloupce totiž nejsou jen designový doplněk, jejich prostřednictvím je možné upozornit na AKCI, VYPRODEJ, SLEVY a pod.

Inspirujte se:

http://www.bardejovske-kupele.sk/

http://www.bubushop.cz/

http://www.water-fall.cz

Návod na vkládání obsahu do boků stránek najdete zde.

13. Zvyšte důvěryhodnost Vašeho internetového obchodu nebo webu

Co můžu udělat, aby můj internetový obchod působil důvěryhodněji?

1. Do sekce Kontakt napište telefonní číslo! Uveďte e-mail, adresu, jméno a příjmení kontaktní osoby. Největší chybou je neuvedení telefonního čísla v sekci Kontakt. Pokud chce klient rychle opravit střechu, nebude Vám psát e-mail a čekat na Vaši odpověď. Chce rychle zavolat a věc řešit.

2. Zveřejněte fotografie! Vyfoťte svou prodejnu, budovu, prostory, kanceláře, ve kterých sídlíte. Máte sklad? Dejte jeho fotografii na web! Pokud nemáte kancelář a pracujete z domu, můžete zveřejnit svou fotografii. Klientům se budete zamlouvat, protože budete působit důvěryhodně.

3. Do sekce Kontakt dopište Fakturační údaje.

4. Zveřejněte Mapu. Ideální je umístit ji na Google Mapy.

5. Vložte kontakty a fotografie přímo na titulní stránku, hlavní kontakty zveřejňujte na každé stránce. Kontakty můžete dát do bočních sloupců webu.

Kde se můžete inspirovat?
- autobiznis.sk
- matrace-vegas.cz
- byznysweb.cz 

 

14. Vyvarujte se prázdných podstránek

 

Stává se Vám při hledání na internetu, že na stránkách nacházíte prázdné sekce?

Nedělejte stejnou chybu i na Vašem webu či e-shopu!

Prázdné podstránky působí na potenciální klienty velice nedůvěryhodně a nepomáhají ani lepší indexaci na Seznamu a Googlu. Pokud tvoříte nové stránky, které nemají zcela hotový obsah, nastavte přes Vlastnosti stránek stav viditelnosti "Skryté, ale fungující URL". Po dokončení stránky nastavte viditelnost zpátky na "Viditelné".

Návod naleznete zde:
http://www.byznysweb.cz/pomoc/?57-jak-vkladat-a-spravovat-polozky-v-menu

TIP: Pokud máte seznam produktů, který se dál člení do podsekcí, můžete to vyřešit i takto:
http://www.sportovyobchod.sk/uvod/badminton-bedminton/

 

15. Raďte, porovnávejte, doporučte!

Cena produktu je důležitá, avšak je vždy až DRUHÝM ukazatelem, který bere potenciální zákazník v potaz. Tím prvním je důvěryhodnost a informace o nabízených produktech.

Pokud navštívím e-shop s televizory, chtěl bych určitě vědět – je lepší LCD, nebo Plazma? Jak velký by měl televizor optimálně být? Jaké má mít rozlišení? Půjde mi do daného televizoru zapojit přehrávač, fotoaparát? Jaké jsou klady a zápory LCD a jaké jsou výhody a nevýhody Plazmy? Co mi doporučuje daný e-shop?

Pokud si chci koupit tenisky, chci vědět, jakou mají velikost, barvu...

- Pokud mi na tyto dotazy dokáže e-shop odpovědět, je reálná šance, že právě zde nakoupím!

PROTO:

1) Informujte o kladech a záporech Vašich produktů!
2) Srovnávejte produkty!
3) Doporučte je!
4) Poraďte zákazníkům!

Jako zákazník chci informace, srovnání, doporučení a radu, následně začnu uvažovat o ceně.
E-shop působí důvěryhodně, pokud mi poskytl vše, co jsem potřeboval vědět. Pokud ve mně vzbudil důvěru, koupím si u něj požadovaný produkt i přesto, že jeho cena může být mírně vyšší než u konkurence.
 

16. Nabídněte klientům zajímavý obsah!

Pokud máte v nabídce více služeb, příp. kategorií zboží, doporučujeme vytvořit pro každou skupinu novou podstránku. Web bude přehlednější a zároveň každou podstránku můžete zoptimalizovat na jiná klíčová slova.

kategorie

Správně to dělá i náš klient Matrace-vegas.cz. Svým návštěvníkům nabízí ke čtení mnoho zajímavého. Tento obsah nejenže pomáhá návštěvníkům při rozhodování, zda si právě u něj něco koupí, ale je také obrovským zdrojem klíčových pojmů pro Google. Díky tomu má tento klient v Googlu výborné pozice!

a) Rady, jak si vybrat správnou matraci:
www.matrace-vegas.cz/kvalitou-ke-zdravi/jak-si-vybrat-spravnou-matraci/

b) Časté otázky, sekce, v níž prodejce aktivně konzultuje a diskutuje s návštěvníky:
www.matrace-vegas.cz/otazky/

c) Celkový přehled produktů:
www.matrace-vegas.cz/titulka/prehled/

d) Samostatná stránka se seznamem akčních produktů:
www.matrace-vegas.cz/akce/

e) Zboží dostupné do 24 hodin:
www.matrace-vegas.cz/akce/modely-do-48-hodin/

f) Seznam Prodejen se vzorky matrací značky Vegas:
www.matrace-vegas.cz/prodejny/

g) Informace z výstav:
www.matrace-vegas.cz/sluzby/vystavy/

h) Podrobná sekce O nás:
www.matrace-vegas.cz/sluzby/

i) Kniha návštěv - Reference:
www.matrace-vegas.cz/reference/

... a mnoho jiného, můžete si například udělat "Akci měsíce", inspirujte se na www.matrace-vegas.cz.

17. Využívejte svůj čas efektivně!

Nedělejte si starosti s tím, jestli má Vaše stránka tmavě růžový nebo světle hnědý podklad, zda máte kolem obrázku tenčí nebo tlustší rámeček, zda píšete ve fontu Arial nebo Verdana. Věnujte se v první řadě získávání návštěvníků! Stačí, pokud je Váš obchod přehledný a jednoduchý. Dělejte raději podstatné věci, o kterých zde píšeme.

Se kterými požadavky na www stránku podnikatelé nejčastěji ztrácejí čas?

zdroj: blog Ing. Jany Gombošové

18. V čem spočívá tajemství FLOXe?

ByznysWeb podporuje klíčová pravidla optimalizace pro vyhledavače. Následně vyhledávače doslova „zhltnou“ obsah Vašich web stránek a díky tomu se mohou umístit na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání.

FLOX podporuje 3 (zejména pro Google) velice důležité součásti SEO:

Vaším cílem je získat návštěvníky, kteří koupí Vaše produkty či služby. Odkud návštěvníci přijdou? Zejména ze Seznamu a Googlu. Proto musíte dělat vše pro tyto dva vyhledavače, zvlášť si jasně promyslet klíčová slova, která budou klienti zadávat. Pokud chcete, aby Vaše stránky Seznam a Google na klíčové pojmy vyhledaly, musíte je na svých stránkách opakovaně používat.

Jak editovat URL identifikátor?

V administraci web stránek (Flox) klikněte na STRÁNKY, následně na konkrétní SEKCI WEBU (název stránky), kterou chcete editovat, klikněte na VLASTNOSTI STRÁNKY a následně uvidíte řádek URL IDENTIFIKÁTOR.

POZOR! Do řádku URL identifikátor vkládejte texty bez diakritiky, místo mezery použijte pomlčku, například: pneumatiky-disky-pneu.

19. Registrujte Vaši firmu v Google Mapách!

Zaregistrovat se můžete zde.

Při registraci můžete uvést telefonní číslo. Google automat na toto číslo hned zavolá a automat nadiktuje registrační kód, který budete dál používat v registraci. Registrační kód můžete získat i pomalejším způsobem - prostřednictvím SMS nebo korespondenčního lístku.

Google umísťuje výsledky Google Map do běžného vyhledávání. Pokud někdo bude hledat "právník Praha", Google zobrazí jako první odkaz na Google Mapy, kde může být firma registrovaná v Google Mapách přednostně znázorněna.

Příklad: Naše služba ByznysWeb.cz je první při vyhledání pojmu "tvorba obchodů praha":

Vygenerovaný kód Google mapy vložíte přes ikonku Zdrojový kód do libovolného Textového editoru.

20. Vytvořte si podpůrnou stránku/skupinu na Facebooku

Registrací na www.Facebook.com získáte výborný zpětný odkaz pro Google. Tento zpětný odkaz má obrovskou váhu, většinou se rychle zařadí mezi top 3 zpětné odkazy.

Díky Facebooku zvýšíte návštěvnost Vašeho webu.

Na stránce Facebooku můžete uveřejnit fotogalerie, psát novinky, informovat o nových produktech, akcích. Na Vaši stránku pozvěte kamarády, stanou se jejími fanoušky. Novinky a fotogalerie se zobrazí v hlavní stránce (Novinky) členů Vašeho fanklubu.

Naši klienti na Facebooku:
Planeta mody

MostPools
sglass.cz
belona.cz


Jak propagovat svou podpůrnou stránku na Facebooku?


Jak se na Facebooku registrovat?
Na www.facebook.com klikněte na text "Vytvořiť stránku pro celebritu, skupinu nebo společnost.", tento text se nachází pod tlačítkem "Zaregistrovat se":
facebook page, facebook stránka

Následně klikněte na "Společnost, organizace nebo instituce":

facebook stránka, stránka na facebooku

facebook stránka

Vyberte kategorii "Společnost" a zadejte název firmy, potvrďte souhlas s pravidly používání Facebook stránek a klikněte na "Začínáme":

facebook page, stránky na facebooku

Pokud ještě nemáte na Facebooku vytvořený účet, zaklikněte "Nemám na Facebooku účet" a vyplňte potřebné údaje

facebook page, stránka na facebooku

Pokud již na Facebooku uživatelský  účet máte, přihlašte se pod ním:

facebook stránky, stránky na facebooku

Začněte s plněním obsahu Facebook stránky:

facebook stránka, facebook stránky

Nezapomeňte na grafickou podobu Facebook stránky - Jak na Timeline profil se dočtete zde.

21. Registrujte se do srovnávačů zboží

Více informací zde.

Podporujeme srovnávače produktů BožíCeny.cz, Zboží.cz, Heureka.cz a další.

Proč se registrovat do porovnávačů zboží?

1. Klientům ByznysWebu se zvýší počet návštěvníků i prodej přes jejich obchody a webové stránky.

2. Zlepšení pozic ve vyhledavačích typu Google. Srovnávače zboží typu BožíCeny.cz jsou prostorem pro budování kvalitních zpětných odkazů na produkty i samotnou www stránku.

Zde naleznete XML feed pro srovnávače zboží

Zde naleznete více informací o srovnávači produktů Božíceny.cz

 

22. Vytvořte pomocné obsahové www stránky

Co je podstatou pomocného webu?

Jde o samostatný web, který je zcela oddělen od hlavního webu. Vytvořit pomocný web můžete zde.

Kdy je vhodné vytvořit pomocnou www stránku?

Co by měl pomocný web obsahovat?

Pokud konkurence pomocný web nemá, bude mít konkurent mnohem víc práce s tím, aby se před Vás dostal ve výsledcích vyhledávání.

Příklad vzorem:

MOSTpools, s.r.o.
Hlavní web: www.mostpools.sk
Pomocný web: www.virivky-whirlpooly.sk
Po 4 týdnech od spuštění obsadil 3. pozici na pojem "vířivky".

Jiné příklady:

http://www.stribro4u.cz/ - http://www.piercing4u.eu/, http://www.piercing4u.sk/

http://www.konzole-prislusenstvi.cz/ - http://www.konzoly-prislusenstvo.sk/

http://www.darekvsem.cz/ - http://www.privesky-klice.cz/

http://www.i-vlcek.cz/ - http://www.organipets.cz/

Vytvořit pomocný web si můžete zde.

 

23.Vložení statistik Google Analytics a Google E-Commerce

 

Vložení statistik Google Analytics

Zaregistrujte se na www.google.cz/analytics/. Systém vygeneruje kód, který si zkopírujte (Ctrl+C). Tento kód vložte do administrace webových stránek (FLOX) do sekce NASTAVENÍ - HLAVNÍ NASTAVENÍ - Zápatí stránek.

Co je to Google Analytics?
- Analytics jsou nejlepší statistiky návštěvnosti na světe a jsou zdarma. Analytics poskytuje mimořádně přehledné statistiky.
 

Kolik stojí statistiky Google Analytics?
- Nic, je to ZADARMO. Proto neváhejte a nasaďte si Analytics do Vašeho webu ihned!

 

Jak získat statistiky Google Analytics?
1. Zaregistrujte se na http://www.google.com/analytics/
2. Systém vygeneruje kód, který si zkopírujete (Ctrl+C) a vložíte do administrace www stránek (FLOX) do sekce NASTAVENÍ - HLAVNÍ NASTAVENÍ - Zápatí stránek.

Pomocí statistik Google Analytics můžete zjistit:
- kolik návštěvníků k Vám přišlo z placené a neplacené reklamy
- která reklama je pro Vás nejefektivnější
- počet návštěvníků a zobrazených stránek
- jak často se návštěvníci na Váš web vracejí
- jak se na webu/e-shopu dosahuje určitého cíle (objednávky, registrace, poptávky apod.). S Google Analytics můžete detailně sledovat postup dosažení jednotlivých cílů webu.

ByznysWeb podporuje E-Commerce Reports statistik Google Analytics

Pojem E-commerce se vztahuje na transakce zboží nebo služeb na internetu.

E-commerce transakce jsou souhrnem zpráv ve službě Google Analytics a jsou užitečné zejména pro celkové statistiky, zkoumání a studium prodejního cyklu.
Za pomoci celkového výnosu, míry konverze a průměrné hodnoty objednávek v čase spolu s koeficientem přepočtu umí E-commerce ukázat celkový výdělek z elektronického obchodování.

 

E-commerce měří tři základní druhy konverzí:

 

K dalším funkcím patří: počet návštěv, jaký čas potřeboval klient na nákup zboží, kolik času uplynulo od posledního nákupu atd.

E-commerce je vhodný na sledování drtivé většiny návštevníků na Vašich stránkach. Upozorňujeme však, že tato služba není schopna sledovat 100% návštěvníků, proto by finanční a statistické informace měly být použity pouze na monitorování a analýzu trendů.
 
Jak aktivovat E-Commerce reports?
Kontaktujte nás
a my Vám E-Commerce reports zaktivujeme.

K tomu, aby nadstavba statistik Google Analytics E-Commerce korektně fungovala, je potřeba vložit nově i své Google Analytics ID ve tvaru UA-XXXXX-X do Vlastností libovolného bloku Produkty:

 

 

E-Commerce statistiky:

24.Výměna partnerských odkazů

Určitě jste zaevidovali, že Google velice razantně bojuje s tzv. linkovými farmami. Weby, na kterých je několik tisíc odkazů na web stránky z různých oblastí podnikání. Registrace na takové weby nebyla v rámci SEO nikdy kvalitní, ale v rámci nákupu zpětných odkazů se realizovala.

Google tyto nekalé praktiky zdecimoval v rámci updatů Panda a Penguin (více informací o Google updatech). 

partnerská výmena odkazov Odkaz na vaši web stránku musí obsahovat důležitá klíčová slova, např.: "ByznysWeb.cz - tvorba www stránek". Pokud v rámci výměny odkazů nabízíte banner, je důležité, aby byl vyplněn alternativní popis pro vyhledávače.

2 - 3 takto získané zpětné odkazy a Google posune váš web ve výsledcích vyhledávání výš.

umiestnenie spätných odkazov Umístění zpětných odkazů

Zpětné odkazy by měly směrovat na stránky s vysokou návštěvností, tedy na stránky s vysokým PageRank-em.

Pokud bude odkaz na váš web umístěn jen na pochybném diskusním fóru s nízkou návštěvností, pro SEO nemá žádný význam.

Nejlepší místo pro zveřejnění zpětných odkazů je:

  • přímo v textu článků nebo pod článkem (oslovte bloggery, aby o vašich produktech napsali PR článek - více tipů na blogu o podnikání na internetu)
  • na titulní stránce webu (tedy již neplatí, že v samostatné sekci)
  • na podstránkách, kt. jsou tématicky příbuzné

Zpětné odkazy nezveřejňujte v:

  • SEO lištách nebo odkazových lištách v hlavičce www stránky
  • v zápatí stránek
  • na samostatných podstránkách s názvem "Partnerské odkazy" nebo "Výměna odkazů"
  • v rámci tzv. side-wide odkazů (např. v bočním sloupci na každé stránce)
  • systémech na budování backlinků (linkové farmy)

ideálny spätný odkaz Jak má vypadat ideální zpětný odkaz?

  • směruje z důvěryhodného zdroje a z tématicky podobné podstránky
  • je umístěn v rámci textu na webu
  • směruje na konkrétní podstránku na vašem webu
  • linkovaný text koresponduje s obsahem cílové stránky
  • je viditelný a obsahuje správnou URL adresu (amatérská chyba 404 není na místě)
  • přes odkaz přicházejí relevantní zákazníci
  • www stránka, na které je odkaz umístěný, je indexováná Googlem
  • na www stránce, kde je odkaz umístěn, není množstvo dalších odkazů
  • odkaz je trvalý a dlouhodobý, získaný za přiměřenou cenu nebo protislužbu

25.Vkládejte do webu nadpisy H1, H2, H3

Z pohledu SEO má nadpis velký význam. Za nejdůležitější se považují nadpisy H1 a H2. Nadpis H3 se dá rovněž využít, ale nemá takový význam.

Nejpreferovanější a pro Google robota nejsnadněji čitelný je nadpis H1. Nadpis H1 by měl být použit nejen na titulní stránce, ale na všech podstránkách, doporučujeme zadávat jej unikátně pro každou podstránku zvlášť - http://www.byznysweb.cz/pomoc/?72-uprava-velikosti-a-barev-pisma.

Dalším nejpreferovanější je nadpis H2. Doporučujeme jej využít jak na titulní stránce, tak na každé podstránce. Nadpis H2 získáte i vložením bloku nadpis ve Vaší administraci nebo vložením bloku Textový editor - Nadpis. Efektivní je zadat aspoň 3-5 nadpisů H2 na každé podstránce.

Tip 1: Pokud nadpis neobsahuje klíčové slovo, je zcela zbytečný.
Tip 2: Nadpisy by měly následovat postupně za sebou - H1, H2, H3. Nedoporučujeme využít nadpis H2 a pod něj vložit nadpis H1.

Jak vložíte nadpisy na svůj web?

<h1>největší nadpis</h1>
<h2>menší nadpis</h2>
<h3>nejmenší nadpis</h3>

 

Nadpis H1 je i název webu (NASTAVENÍ - HLAVNÍ NASTAVENÍ - Název stránek) - je možné zobrazovat 1 centrální h1 nadpis pro všechny stránky, příp. zvolit individuální h1 nadpis pro každou stránku zvlášť. Nadpis H2 je slogan stránek (NASTAVENÍ - HLAVNÍ NASTAVENÍ - Slogan stránek), volte je s ohledem na charakter webu a klíčová slova. Nadpisy H1 a H2 vnímá Google jako velice významné texty, vložte do nich proto zejména důležitá klíčová slova!

    TIP2: jak zjistíte, kolikrát byla Vaše klíčová slova hledaná na Seznam.cz?
    Na adrese nahradite "slovo" Vasim klicovym slovem, napr. http://search.seznam.cz/stats?collocation=potreby
    Pokud je denni hledanost do 100, statistika se neukaze; pokud se ale jedna o pojem s denni hledanosti vyssi nez 100, statistika je viditelna.

26.Investujte efektivně a neplýtvejte financemi a časem

  1. Obrovské výdavky za PPC reklamu nahradí:
    • zasílání denních statistik přímo na Váš mail
    • aktivování Google Analytics
  2. Není potřeba objednávat drahou SEO optimalizaci - základní SEO principy dokážete zrealizovat i sami dle rad na http://reklama.byznysweb.cz/rady/
  3. Registrace do katalogových vyhledávačů je u většiny katalogů bezplatná, registrovat web do spoplatněných vyhledavačů nemá cenu, je dostatek katalogů, do kt. se bez poplatku dokážete registrovat sami.  Přehled vyhledavačů naleznete zde - http://www.byznysweb.cz/pomoc/?37-ceske-katalogove-vyhledavace
  4. Misto utrácení obrovských sum za tvorbu bannerů a flash bannerů investujte raději do PPC kampaně, kt. je mnohem účinnější. Nabídka PPC kampaní - http://reklama.byznysweb.cz/nabidka-ppc/
  5. Nestrácejte čas vývojem drahé (několik desítek tisíc Kč) a neefektivní SEO lišty
  6. Preferujte levnější a vykonnější PPC reklamní kampaň, kt. je dobře měřitelná, před drahou reklamou v mediích
  7. Místo registrace v placených katalogových vyhledavačích zkuste partnerskou výměnu odkazů s 3 popřednímy weby na googlu - vzájemná výměna odkazů nic nestojí a získáváte tak velice kvalitní zpětné odkazy
  8. Funkce, které nevyužíváte - flashové aplikace, unikátní design nákupního košíku a přehledu produktů a pod., neni potřebné doprogramovávat a vkládat na Vaš web jen proto, že je má konkurence.
  9. Neodkládejte ostré spuštění webu kvůli malichernostem - důležitější než barevnost webu a font písma je realizace základní SEO optimalizace.
  10. Držte se zásady - v jednoduchosti je krásasmiley

 

27. PR článek jako zdroj zpětných odkazů

  • Co je to PR článek?

Ve světě marketingu představuje skratka PR vztah s veřejností (public relations = PR).
PR články informují o akcích, novinkách, úspěších ve firmě.

  • Jak má vypadat PR článek pro Váš web?

Důležitá hodnota PR článku je informace, proto je vhodné spojit PR článek s novým zbožím nebo zajímavostí z oboru.
Do článku nezapomeňte přidat odkazy se správnými anchor texty (viditelné části hypertextového odkazu).

Článek se skládá ze 3 částí:

  1. úvod (perex) - funguje jako upoutávka, která nás motivuje k přečtení obsahu. Měl by obsahovat 1-2 věty s klíčovým slovem odkazujícím na Váš web
  2. samotný obsah - pokud se budete snažit zodpovědět tzv. obrácenou pyramidu otázek - KDO?, CO?, KDY?, KDE?, JAK?, PROČ? výsledkem je logický a smysluplný efektivní text
  3. závěr - tzv. pomyselná tečka

příklady pro inspiraci:

http://www.zive.cz/clanky/byznyswebcz-profesionalni-stranky-i-eshop-vlastnorucne/sc-3-a-138610/default.aspx

http://servis.inet.sk/

http://www.zive.sk/bizniswebsk-revolucia-v-tvorbe-webovych-stranok-a-internetovych-obchodov/sc-3-a-272529/default.aspx

http://www.zive.sk/zvyste-navstevnost-webu-ci-internetoveho-obchodu/sc-3-a-284603/default.aspx

http://www.zive.sk/vytvorte-si-www-stranky-ci-obchod-za-5-minut/sc-3-a-277962/default.aspx
 

  • Kolik odkazů by měl PR článek obsahovat?

- odborníci doporučují minimálně 1 a maximálně 4, přičemž každý odkaz by měl směřovat na jinou stránku

Příklad: prodáváte matrace, proto klíčové slovo matrace použijte v úvodu. V obsahu odkazujte na podsekce - latexové matrace, zdravotní matrace, detské matrace.

  • Kam můžete PR články zveřejnit?

Většinou je inzerování PR článku zdarma, ale existují i placené portály.
Nejvyužívanější české katalogy PR článků:
www.web-recenze.cz
ezapisnik.cz
start.xarea.cz
www.tipblog.cz
www.prclanek.cz
promo-clanky.cz
pr-clanky.cz
www.nadpis.cz
cotezajima.cz
www.pr-clanky.eu
www.pr-clanky.eu
www.vybrat-eshop.cz/clanky
www.zaujme.cz
www.seoclanky.cz
www.volneclanky.cz
www.stojizazminku.cz
www.przapisnik.cz
www.pr-web.cz
www.prtipy.info
další katalogy na www.rucniregistrace.cz/katalogy-pr-clanku-S1.html

Anglické portály:
prweb.com
helloarticle.com
articleblast.com

Slovenské portály:
www.eclanky.sk
pr-clanky.sk
aktualitycislo1.sk
www.seoclanky.sk
www.clankuj.info
reklamneclanky.sk
blog.topshopping.sk
www.stojizazmienku.sk
prclanky.org
pr-web.sk
itexty.sk
www.eshopmonitor.sk
infoline.sk
www.news.sk
linkbuilder.sk/wp-login.php
 

28. Jak zjistit na jakých pozicích je Váš web v Google?

Chcete vědět na jaké pojmy a na jakých pozicích se zobrazuje Váš web v Google a jiné užitečné informace? Ušetřete čas a zaregistrujte se v Google Webmaster Tools (GWT)! Jak se registrovat v GWT?

Google Webmaster Tools (GWT) je možné zřídit, pokud máte vytvořeno Google konto a využíváte napr. Gmail, Adwords, Adsense, Analytics nebo jiný nástroj od Googlu.

1. přihlašte se do svého Google účtu, příp. si vytvořte nový účet na 
    https://www.google.com/accounts/newaccount

2. po přihlášení vyberte Webmaster Tools

3. přidejte název stránek

4. v sekci Ověření vlastnictví klikněte na Alternativní metody a zkopírujte  si ověřovací značku metadat, kt. nám zašlete na info @ byznysweb.cz – aplikujeme jej do hlavičky – následně bude potřeba stránky verifikovat (kliknutím na tlačítko Ověřit). Tak Google pozná, že jste vlastníkem stránek.

5 nejdůležitějších důvodů, proč využívat GWT:

  1. naleznete zde nejrelevantnější zpětné odkazy a statistiky Google +
  2. vygenerování sitemapy – na řídícím panelu GWT klikněte na Soubory sitemap – Odeslat soubor sitemap a znovu Odeslat soubor sitemap. Za URL adresu domény je potřebné dopsat engine/sitemap
  3. možnost verifikace webu po odstránění viru z Vašich stránek
  4. statistiky nejvyhledávanějších klíčových slov v sekci Vaše stránky na webu – Nejvýznamnější vyhledávací dotazy
  5. měření pozic webu ve výsledcích vyhledávání na konkrétní slovo (není potřeba manuálně hledat na google umístění Vaší stránky na dané klíčové slovo)

vyhledávané dotazy

 

 

29. Jak lze pomocí RSS získat zpětné odkazy?

RSS tedy kanál RSS, zdroj RSS nebo RSS feed (Rich Site Summary nebo Really Simple Syndication) umožňuje návštěvníkům odebírat novinky z Vašich webových stránek.

Pro jaké weby lze RSS kanál použít?

  • v podstatě u všech 3 verzí redakčního systému FLOX – u balíčků  STANDARD i MAXIMUM se RSS se generuje z obsahu bloku Články, k verzi START lze blok Články doobjednat jako doplňkovou službu.
  • všude, kde se využívají blogy/články, aktuality, pořádané akce
  • výprodeje, slevy, mění se zboží

Při tvorbě RSS dbejte na:

  1. použití alespoň 1 klíčového slova, nebo frázi v titulku
  2. fakt, že i Vy můžete působit jako „rozcestník“, když budete na stránkách zveřejňovat odkazy na RSS zdroje z jiných webů
  3. používejte ve zdroji celou URL adresu, např. http://www.nazevdomeny.cz/objects/news/rss.php
  4. prověřte si, že vložené hypertextové odkazy opravdu směřují na Váš web
  5. publikujte své RSS v různých agregátorech, např.:
  • sbernice.net/pridat-zdroj – je potřebné schválení
  • clanky.jyxo.cz/pridat-zdroj.php - je potřebné schválení
  • trafika.cz/addsrc.php - je potřebné schválení
  • ifarma.cz/pridat-zdroj - je potřebné schválení
  • aktualnizpravy.cz - je potřebné schválení do 7 dnů
  • krab.cz - je potřebná registrace
  • rss.timqui.net
  • pravednes.cz/my/addserver.jsp - je potřebné schválení, zpravodajský typ blogu a minimálně 2 články tádné
  • feedcat.net/cs - je potřebná registrace a vložení jejich ikonky na web
  • kratce.cz – vyžaduje validitu, RSS přidává správce ručně
  • plazoo.com/cz/addrss.asp – kontrola
  • rssad.cz - je potřebná registrace a následné schválení
  • rss.2705.net – je nutná registrace, zdroj podléhá schválení
  • weblogy.cz a weblogy.sk – podléhá schválení

Prostřednictvím RSS můžete získat zpětné odkazy díky tomu, že uživatelé, kteří odebírají aktuality, novinky z Vašeho webu zveřejní na svůj web odkaz na Vaše RSS (tedy i na Váš web).

Návod na práci s RSS naleznete zde - http://www.byznysweb.cz/pomoc/?15-clanky-a-novinky

30. Používejte systémy na hromadné slevy - hromadné nákupy se slevou

Máte hotel a máte období, kdy máte málo naplněné kapacity? Stačí dát nabídku do slevového systému a klienti se Vám jen pohrnou. Podmínkou slevových systémů je většinou poskytnutí slevy alespoň 40%. Na druhou stranu ale můžete za pár dnů prodat napr.100 pobytů a zaplnit kapacitu hotelu.

Žebříček nejlepších slevových serverů skrz naskrz:
http://www.skrz.cz/top

 

31. Generujte nadpis H1 pro každou podstránku zvlášť

 

Každá podstránka by měla mít svůj unikátní nadpis H1 - generujte proto nadpis H1 pro každú podstránku zvlášť.

Z pohledu SEO se nadpisu H1 přikládá nejvyšší možná priorita, proto je na Vašem webu velice užitečný.

POZOR: Nadpis musí obsahovat klíčové slovo! - v opačném případě je nadpis jakékoliv velikosti zbytečný.

Všechny stránky mají nastaveno automatické generování centrálního nadpisu H1 pro každou podstránku totožné. TOTO JE POTŘEBA ZMĚNIT!

Jak generovat nadpis H1 pro každou podstránku zvlášť?:
Pokud si nepřejete zobrazovat centální h1 nadpis (zadat ho můžete v sekci Nastavení - Hlavní nastavení - Název stránek) pro Váš web, je potřeba v sekci Nastavení - Hlavní nastavení zakliknout políčko Negenerovat h1 nadpis do šablony:

Generování nadpisu H1 pro každou podstránku zvlášť

Následně je potřeba h1 nadpisy vyplnit pro každou stránku zvlášť v sekci Vlastnosti stránky:

Vypĺňajte nadpis H1, nadpis H1 pre každú podstránku zvlášť

 

32. Vložte formulář na každou stránku

Lidé milují kontaktní formuláře, pokud vidí formulář u obsahu, kt. je zaujme, rádi jej vyplní a odešlou. Proto vkládejte formulář nejlépe do každé stránky. Nebo vložte odkaz na formulář do každého bočního sloupce web stránky - http://reklama.byznysweb.cz/rady/#12.

Pokud máte eshop, formulář vložte alespoň na podstránky, kde se nenachází nákupní košík.

TIP:

  • Formulář nemusíte vytvářet pokaždé nanovo. Formulář stačí vytvořit pouze jednou v sekci Kontakt. Na další podstránky snadno vložíte Formulář přes blok Zobrazit obsah ze - více informací zde.

33. Využijte zpětné odkazy konkurence ve Váš prospěch!

Vaše konkurence může posloužit jako inspirativní zdroj zpětných odkazů. Web stránky konkurence mohou být registrovány na portálech, vyhledávačích a serverech, na které jste Vy možná zapoměli.

Zpětné odkazy jsou v rámci SEO velice důležité. Jak podle konkurence zjistit, na jaké portály máte zaregistrovat Vaši web stránku?

a) využijte bezplatný nástroj Yahoo Site Explorer, vyhledejte si Vaši www stránku, Yahoo Vám vypíše seznam zpětných odkazů:
http://siteexplorer.search.yahoo.com

b) do Google napíšete:

link:www.nazev-konkurencniho-webu.cz

c) do Google napíšete URL konkurenčního webu v úvozovkách "www.nazev-konkurencniho-webu.sk"

d) využijte placený nástroj Majestic SEO, tento nástroj obsahuje nějvětší databízi zpětných odkazů na světě! Pokud přístup k Majestic SEO nemáte, kontaktujte nás s žádostí na info @ byznysweb.cz. Napište název web stránky, které máme prověřit zpětné odkazy a my Vám je zašleme.

34.Skvělý zdroj zpětných odkazů - Youtube.com

youtube.com, youtube, profil na youtube, kanál youtube

Podle nejaktuálnějších informací se prostřednictvím youtube.com denně přehrají 4 biliony videí na celém světě.

Tento údaj potvrzuje, že video příspěvky jsou uživatelům internetu čím dál bližší. Považujeme je za mnohem důveryhyhodnější jako textové informace.

Například krátké video o nabízených službách na stránce hotelu přesvědčilo až 89% uživatelů internetu k rezervaci - příklad.

Video a online marketing

Sdílení videa je vhodné i v rámci SEO optimalizace. Název Vašeho videa musí být výstižný a obsahovat klíčové pojmy.

Šíření videa na internetu je velice jednoduché a rychlé. Množství zpětných odkazů na Váš web získáte již za 1 den.

 

Do detailu produktu zveřejněte video

Velice efektivní je, když k produktům (do dlouhého popisu přes ikonku "Zdroj") vkládáte i prezentační videa nebo videa obsahující návod na použití. Stačí, když umístíte hypertextový odkaz do textu - např. "Video zde" a přelinkujete na youtube.com.

Zákazník tak získá potřebné informace na jednom místě a je vysoká pravděpodobnost, že právě proto produkt koupí od Vás.

 

K videu vyplňte nadpis, popis a klíčová slova

Pokud pracujete s vlastním videem, nezapomeňte přes Správce videí vyplnit i název, popis a klíčová slova (tagy).

  • Správce videí

správca videí, ako vložiť video na web

  • úprava videa - vyplnění názvu, popisu a klíčových slov

video na web, video na www stránky, ako vložiť video na web

  • příklad vyplnění

video do webu, video na web, video na www stránce

 

Pokud nemáte e-shop, prezentujte ve videu svou firmu a služby, které nabízíte.

Video zveřejněte do sekce KONTAKT, Proč my apod. Zvýšíte tak důvěryhodnost Vaší web stránky, proto je vhodné, pokud ve videu budete účinkovat přímo Vy a Vaši zaměstnanci.

Využijte služby profesionálů, kteří Vám video spracují do potřebného formátu a vědí, že optimální délka video spotu je 15 vteřin.

Na Vašem youtube kanálu můžete zveřejnit i videa programů, ve kterých byla spomenuta Vaše firma nebo Vaše produkty.

Každé video samozřejmě sdílejte nejen na youtube.com, ale i na sociálních sítích.

Jak vložit video na mé stránky?

Pokud na Vaše web stránky potřebujete vložit vlastní video, nejdříve se na youtube.com zaregistrujte a nahrajte video do svého profilu.

  • pod videem se zobrazí lišta s ikonkami, mezi kterými je i ikonka "Sdílet", klikněte na ni. Následně se zobrazí ikonka "Vložit", rozklikněte ji.

vloženie videa na www stránky, video na stránky, ako vložiť video na web

  • vyberte možnost "Použít starý kód pro vkládání videa" a zkopírujte vygenerovaný kód

video na web, vkládání videa na web, jak vložit video na www stránky

  • Vyberte v administraci webu konkrétní stránku, na které potřebujete video zobrazit, otevřte si blok Textový editor a zkopírovaný kód vložte přes ikonku "Zdroj"

video na web stránky, video na www stránke, vloženie videa na web

  • změny uložte.

Pokud na stránky potřebujete vložit video, které již na serveru youtube.com existuje, vyhledejte jej podle názvu a postupujte dle výše uvedeného návodu.

Rady ke zlepšení výkonu PPC reklamy

Tyto rady jsou určeny pokročilejším uživatelům PPC reklamních systémů. Jde o shrnutí nejčastějších doporučení, která poskytujeme našim klientům, když nás žádají o rady ke zlepšení výkonu PPC reklamy:

a) Přehled důležitých PPC reklamních systémů:

Slovensko: www.AdWords.Google.com, www.eTarget.cz
Česká republika: www.AdWords.Google.com, www.Sklik.cz, www.AdFox.cz, www.eTarget.cz

b) Vložte co nejvíce klíčových slov do PPC kampaně

Pokud máte internetový obchod s 1000 produkty, dejte si tu práci a sepište názvy všech 1000 produktů a inzerujte na ně. Jen málo konkurentů napadne inzerovat i na konkrétní názvy produktů.

c) Použijte více reklamních textů

Použijte více reklamních textů. V Google a Skliku můžete napsat více různých reklamních textů. Google a Sklik sám vybere texty, na které lidé nejčastěji klikají.

d) Vytvořte si více kampaní

Vytvořte si více kampaní tak, aby v reklamním textu byly klíčové pojmy, které klienti vyhledávají.

e) Nezapomeňte na pojmy v množném čísle

Inzerujte také výrazy v množném čísle a pojmy v různých pádech, jsou to samostatná klíčová slova.

f) Inzerujte na názvy konkurentů

Inzerujte na klíčová slova, která jsou názvy konkurentů. Najděte si názvy www stránek firem Vašich konkurentů, vložte je do své kampaně. Když někdo bude hledat konkurenci, najde Vaši reklamu.

g) Diakritika:

- V Google AdWords pište pojmy s diakritikou i bez ní. Pojmy "sportovní potřeby" a "sportovni potreby" vnímá Google jako dvě různá klíčová slova, je potřeba vložit obě. V Googlu je proto vždy nejvíce klíčových slov.
- V eTarget je třeba psát výrazy bez diakritiky. eTarget si sám domyslí pojmy s diakritikou. Stačí pouze napsat výraz "sportovni potreby".
- V Sklik.cz je potřeba psát s diakritikou. Pojmy bez diakritiky si Sklik sám domyslí. Je potřeba napsat výraz "sportovní potřeby".

h) Do reklamního textu zkuste vložit dynamické klíčové slovo

Do nadpisu popisku v Google vložte {Keyword:}, v případě eTargetu #KEYWORD# (více info o eTargertu zde). Jde o tzv. dynamické klíčové slovo. Dynamická proměnná nebo dynamické klíčové slovo je klíčové slovo, které spustilo zobrazení inzerátu. Díky tomu se v nadpisu vždy zobrazí relevantnější klíčová slova a na V8š odkaz se tak může více klikat. Více info s příklady na: http://www.google-cz.blogspot.com/2009/07/dynamicke-promenne-v-adwords-uplny.html

To nejdůležitější z článku:

V praxi to funguje tak, že napíšete například inzerát v následujícím znění:

 {Keyword:Botyy} s 50% slevou
 Kupte boty online za poloviční
 cenu. Dodání do 7 dnů.
 www.example.com

V seznamu klíčových slov máte tato klíčová slova:

boty
polobotky
lodičky
športovní obuv
tenisky
 

Všimněte si makra {Keyword:Boty} v textu inzerátu. Tento kód říká systému AdWords: "sem vlož klíčové slovo, které inzerát spustilo". Tzn., hledá-li uživatel na Googlu [boty], zobrazí se inzerát s nadpisem Boty s 50% slevou. Hledá-li [polobotky], zobrazí se nadpis Polobotky s 50% slevou. Důležitá věc: vloží se opravdu vždy jen klíčové slovo, které je v sestavě, ne výraz, který napsal uživatel do políčka vyhledávání. Když tedy někdo hledá [levné polobotky], zobrazí se opět nadpis Polobotky s 50% slevou (ne "Levné polobotky s 50% slevou"). To umožňuje větší kontrolu nad konečnou podobou inzerátu.

i) Strategie

Na začátku inzerování může být zajímavou strategií nastavit nižší cenu za klik, například 2,- až 3,- Kč. To způsobí, že nejste ve vyhledávání na prvním místě, ale na 200 pojmů jste například na čtvrtém místě, a jste tak na mnoho pojmů hůře viditelný. Může to být lepší než zaplatit 10,- Kč za klik a být viděni pouze na 10 pojmů. Můžete zvolit i jinou strategii, je to na Vás.

j) Využívejte modifikovanou volnou shodu

Je to stav medzi volnou shodou a frázovou shodou.
Chcete-li modifikátor použít, umístěte přímo před jedno příp. více slov v klíčovém slově ve volné shodě znak plus (+). Každé slovo, před kterým stojí znak +, se musí objevit ve vyhledávacím dotazu uživatele v přesné podobě nebo jako blízká varianta.


více informací:
http://google-cz.blogspot.com/2010/07/k-dispozici-je-nova-funkce-cileni.html

Kdy modifikovanou volnou shodu využít?

a) Pokud se Vám zdá, že volná shoda Vám "žere" hodně peněz ,ale nechcete zcela volnou shodu vyloučit.
b) Chcete-li zvýšit CTR kampaně. Můžete lovit klíčová slova ve volné shodě s nízkým CTR a pouze tím nastavit modifikovanou volnou shodu.

Co určitě nedoporučujeme?

1. Ignorujte SEO analyzátory a validátory

Ignorujte různé SEO analyzátory a SEO nástroje na kontrolu validity webu. SEO analyzátory Vám slibují, že odhalí chyby na Vašem webu, leč... není to pravda! Tyto SEO nástroje jsou chybné a zavádějící.

Uvedené online SEO nástroje jsou s oblibou využívány zástupci firem nabízejících reklamu. Je to starý a osvědčený trik - SEO analyzér Vám vždy nahlásí chyby a nedostatečnou SEO optimalizaci Vašeho webu! Splní svou službu – vystraší Vás s použitím nesmyslných argumentů a Vy jako zodpovědný administrátor kontaktujete firmu, která SEO analyzér provozuje. SEO analyzér je klamavá reklama firmy, která jej nabízí.

SEO analyzér vytkne Vašemu webu věci, které nejsou podstatné. Považuje například za jednu z obrovských chyb nevyplnění autora stránek, přičemž to je pro SEO a Google úplně nepodstatné. Googlu je zcela jedno, zda je autor webové stránky Váš soused, Vy nebo osoba XY. SEO analyzér často vyhazuje ještě absurdnější chyby a Vy si jejich odstraňováním vlastně chyby na webu sami vytváříte nebo jen ztrácíte čas.

Ignorujte prosím všechny SEO analyzátory a zeptejte se raději nás. Rádi Vám doporučíme změny na webu, které Vám v rámci SEO i reálně pomohou.

Jako důkaz nesmyslnosti si v SEO analyzátoru prověřte, jak jsou na tom www stránky Seznam.cz, Google.cz, příp. stránky Vaší konkurence. Ano, tyto weby mají možná víc chyb než Vaše webové stránky. Neznamená to, že samotný Google má chyby... chybný je pouze SEO nástroj.


2. Nespouštějte web 2 roky, nespekulujte s designem

Web spusťte co nejdříve. Dobrý web může fungovat i za pár dnů. Nejdříve zapracujte na marketingu, až poté na designu.

Měli jsme desítky klientů, kteří například půl roku řešili, zda mají výborný design. Pokud image nedosahoval požadované kvality, nechtěli e-shop spustit. Po půl roce se přes e-shop pořád nic neprodalo, web nebyl ani optimalizován, ani zaregistrován do vyhledavačů. Po pár měsících klient projekt nikdy nespuštěného e-shopu ukončil. Všechen čas a činnost investoval neefektivně a nevěnoval se marketingu. Není důležité, zda máte nejoriginálnější a nejpropracovanější design. Web je nutné spustit co nejdřív. Největší úspěch mají v ByznysWebu e-shopy a weby, které naši klienti rychle zprovoznili a u kterých pracovali na marketingu. Místo přespekulovaných designů zvolili jednoduchý a přehledný vzhled webu, ve kterém se zákazníci snadno a rychle orientují.

3. Nenechte se ovlivnit nabídkami na registraci do 2000 vyhledavačů

Neexistuje 2000 katalogových vyhledavačů, dokonce ani 100. V České republice a na Slovensku funguje maximálně 30-40 vyhledavačů, do kterých je možné se registrovat a které Vám i reálně pomohou získat zpětné odkazy na Váš web. Nabídky na registraci do 100 a více vyhledavačů nemají reálný základ.  

 

4. Nepoužívejte zastaralý internetový prohlížeč

Co je to internetový prohlížeč?

Je to program, prostřednictvím kterého prohlížíte web stránky. Většinou se tento program jmenuje  Internet Explorer, Mozilla Firefox nebo Chrome. Nepoužívejte zastaralé verze prohlížečů - např. Internet Explorer 6. Zaktualizujte si prohlížeč na aktuální verzi Internet Explorer 8.

Jak zaktualizovat prohlížeč?

1. Zvyšte verzi Internet Exploreru na verzi 8. Přiďte na tuto stránku a postupujte dle pokynů uvedených na stránce: http://www.microsoft.com/cze/windows/internet-explorer/worldwide-sites.aspx

2. Instalací jiného, alternativního prohlížeče, např. Google Chrome, na http://www.google.cz/chrome a klikněte na Stáhnout Google Chrome.

Proč aktualizovat internetový prohlížeč Internet Explorer z verze 6 na verzi 8?

- podporu pro Internet Explorer 6 již neposkytuje ani Google či Facebook - hrozí totiž zavíření Vašeho PC. Autor prohlížče Internet Explorer 6, firma Microsoft tento prohlížeč neopravuje a neaktualizuje - Internet Explorer 6 existuje déle jak 9 let a je zastaralý - Internet Explorer 6 obsahuje chyby, které můžou způsobovat špatné zobrazení Vašeho webu.

- prohlížeče Chrome a Firefox jsou mnohem rychlejší a bezpečnější

Zaktualizujte si svůj prohlížeč ještě dnes!

Doporučujeme případně informovat i samotné návštévníky Vašeho webu: pokud se Vám obsah na stránkách nezobrazuje korektne, je to tím že používáte starý prohlížeč. Stáhnete si nový Google Chrome (http://www.google.cz/chrome).

Rovněž i my v ByznysWebu jsme se dle vzoru Google a Facebooku rozhodli podporu prohlížeče  Internet Explorer 6 ukončit.

 5. Na web nepatří hodinky, kalendář, reklama na cizí stránky, měnová kalkulačka ani odkazy na katalogové vyhledavače

 

Návštěvníci Vašeho webu nepotřebují vědět kolik je hodin. Přesný čas ukazuje jejich mobilní telefon, monitor vpravo dolů nebo mají hodinky na ruce. Informace o počasí a měnových kurzech si dohledají na internetu.

Pokud na web dáte reklamu na cizí stránky - např.Google AdSense, hrozí odchod návštěvníka z Vašich stránek a v nejhorším případě rovnou ke konkurenci. Prioritou Vašich stránek je prodávat Vaše produkty a ne produkty jiných stránek!
Jestli si platíte PPC reklamu a za návštěvníka zaplatíte 14 haléřů, návštěvník nic nekoupí (!), ale klikne na reklamu, na které vyděláte 4 haléře. Ani PPC reklama v tomto případě neplní svůj smysl.

Odkazy na katalogové vyhledavače snižují váhu všech odkazů na web stránce, co negativně působí na Google a optimalizaci pro vyhledavače. Odkazy na katalogové vyhledavače snižujú hodnotu pageranku všech odkazů a negativně působí při interném přelinkování.

Když do web stránky vložíte hodiny, kurzy, počasí, reklamu, různé odkazy, působí web spíš přeplněným dojmem a nevypadá příliš důvěryhodně. Rozsáhlé eshopy jako mall.cz, alza.cz nemají ani hodiny, online kurzy a ani jiné nesmysly na stránce a mají vysokou návštěvnost. Na web patří pouze informace o tom, co prodáváte/nabízíte, jaké jsou Vaše výhody, vlastnosti Vašich produktů. Pokud si přejete efektivně využít boční sloupce stránek, více informací o vkládání obsahu do bočních sekcí webu naleznete zde - http://reklama.byznysweb.cz/rady/#12


ZLEPŠUJTE WEB STRÁNKY S GOOGLE ANALYTICS!

1. Co jsou to statistiky Google Analytics? Jak vložit Analytics kód do webu?

Co je to Google Analytics?

Analytics jsou nejlepší statistiky návštěvnosti na světě poskytovány zdarma. Analytics nabízí mimořádně přehledné statistiky.

Kolik stojí statistiky Google Analytics?

Nic, jsou ZDARMA wink. Proto neváhejte a nasaďte Analytics do Vašeho webu okamžitě!

Pomocí statistik Google Analytics můžete zjistit i:

  • kolik návštěvníků k Vám přišlo z placené a neplacené reklamy
  • která reklama je pro Vás nejefektivnější
  • počet navštěvníků a zobrazených stránek
  • jak často se Vaši návštěvníci na Váš web vracejí
  • jak se na webu/eshopu dosahují cíle (objednávka, registrace, poptávka apod.).
  • S Google Analytics můžete detailně sledovat postup dosažení cíle webu.

Vložení statistik Google Analytics

1. Zaregistrujte sa na www.google.com/analytics/. Systém vygeneruje kód, tento kód si zkopírujte (Ctrl+C). Kód najdete i po přihlášení do Google Analytics - Upravit - Zkontrolovat stav:

2. Tento kód vložte do administrace web stránek (Flox) do sekce NASTAVENÍ - HLAVNÍ NASTAVENÍ - Zápatí stránek:

2. Jak aktivovat Google Analytics Ecommerce?

ByznysWeb podporuje E-Commerce Reports statistik Google Analytics

  • Odkud přesně přišli návštěvníci a za jakou sumu nakoupili?
  • Jaký zdroj návštěvnosti je pro Vás nejvýnosnější?
  • Které klíčové pojmy jsou pro Vás nejefektivnější?
  • Oplatí se Vám investovat do placené reklamy?
  • Pomohou Vám Ecommerce Reports!

Pojem e-commerce se vztahuje na transakce zboží nebo služeb na internetu.

E-commerce transakce představují souhrn správ ve službě Google Analytics a jsou obzvlášť užitečné pro celkové statistiky, prozkoumání a studium prodejního cyklu.
Za pomoci celkového výnosu, míry konverze a průměrné hodnoty objednávek v čase, spolu s přepočítavacími koeficienty nám e-commerce umí ukázat celkový výnos z elektronického obchodování.

E-commerce měří tři základní druhy konverzí:

  • Přehled výkonů - kdo a co udělal na Vašem webu, zda objednal nebo pouze vyplnil formulář.
  • Přehled produktů - zda byl nebo jaký produkt byl objednán, v jakém množství a za jakou cenu.
  • Správa transakci: tyto správy Vás informují o transakcích, výnosech, průměrných cenách a nakoupeného průměrného množství pro každý výrobek. Po kliknutí na produkt se zobrazí podrobné informáce - kdo ho koupil, za jakou cenu, kdy a v jakém množství.

K dalším funkcím patří:

  • počet návštěv, jaký čas potřeboval klient na nákup zboží, kolik času uplynulo od posledního nákupu atd.
  • E-commerce je vhodný na sledování poměrné většiny návštěvníků na Vašich stránkách. Upozorňujeme ale, že tato služba není schopna sledovat 100% všech návštěvníků, proto by finanční a statistické informace měly být použity pouze na monitorování a analýzu trendů.

Jak aktivovat E-Commerce reports?
Neváhejte a kontaktujte nás, my Vám E-Commerce reports zaktivujeme. Aktivace pozůstává ze dvou kroků:

  1. Kontaktujte nás, napište nám adresu Vaší web stránky a my povolíme Ecommerce modul v našem systému.
  2. V administraci Google Analytics v úvodní stránce klikněte na tlačítko Upravit. Znovu klikněte na Upravit. Následně zaškrtnete volbu "Ano, stránka s elektronickým obchodem" a uložte.

3. Propojení AdWords a Analytics

1. Přihlašte se do Google AdWords a v sekci Přehledy a nástroje vyberte Google Analytics. 

2. Klikněte na "Už mám účet v nástroji Google Analytics". Propojte jej s tímto účtem AdWords.

3. Vyplníte číslo účtu Google Analytics a potvrďte.

Hlavní výhoda propojení Google AdWords a Google Analytics: Budete moci sledovat efektivitu placených a neplacených odkazů v Google.

4. Odkud přicházejí Vaši zákazníci?

Platíte si reklamu, ale nevíte, kolik reálných zákazníků z ní přišlo a jaké tržby Vám udělali? Oplatilo se Vám realizovat optimalizaci pro vyhledávače (SEO)? Zaplatili jste reklamu ve srovnávači cen a nevíte, zda si reklama na sebe vydělala?

Zjistíte, z jakých zdrojů návštěvnosti přišlo nejvíc zákazníků - jestli z neplacených nebo placených výsledků vyhledávaní na Seznam.cz a v Google, reklamní bannery, různá placená reklama, srovnávače cen, facebook, příp. jiné stránky.

Pokud chcete měřit i placené reklamní kampaně ze Seznamu a Googlu, je potřeba mít propojeno Google AdWords s Google Analytics.

Kde v Google Analytics najdu přehled odkud přicházejí Vaši zákazníci?

Přehledy - Zdroje návštěvnosti - Všechny zdroje návštěvnosti - záložka vpravo pod grafem Elektronický obchod (nebo Množina cílů, podle toho, co sledujete)

5. Jaka klíčová slova Vám vydělávají?

Inzerujete na drahá klíčová slova? Optimalizujete stránky a nevíte, zda je to efektivní? Google Analytics ukáže, na jaká konkrétní klíčová slova přišli Vaši návštěvníci a zda urobili požadovanou akci nebo nakoupili.

Na základě těchto údajů se můžete rozhodnout, zda budete nadále investovat do drahých klíčových slov nebo naopak zvyšovat rozpočet na další slova. Zjistíte, na jaká klíčová slova se oplatí dělat SEO.

Kde v Google Analytics najdu přehled Klíčových slov?

stará verze Google Analytics:
Přehledy - Zdroje návštěvnosti - Klíčová slova (nebo Vyhledávací zdroje) - záložka vpravo pod grafem Elektronický obchod (nebo Množina cílů, podle toho, co sledujete) ... vpravo pod grafem můžete volit mezi placenými a neplacenými slovy

nová verze Google Analytics:
Přehledy - Zdroje návštěvnosti - Veškerá návštěvnost (nebo Sprostředkování, příp. Vyhledávání / Kampaně) - vpravo pod grafem zvolte "Zobrazuje se: Klíčové slovo"

6. Vyhledávání na webu

Našli návštěvníci na Vašich www stránkach to, co hledali? Neopustili stránky ihned po jejich načtení? Hledali návštěvníci produkty, které nemáte v eshopu?

Sledujte, co konkrétně návštěvníci vyhledávají. Analytics ukáže konkrétní klíčová slova, která návštěvníci vyhledávali. Umíte sledovat, zda návštěvníci i po dohledání zůstali na stránkách nebo  upřesňovali vyhledávání.

Na základě těchto údajů můžete zisitit, že návštěvníci hledají produkty pod jinými slovy, jako jste si mysleli a umíte slova doplnit do web stránek. Dokážete naskladnit a nabízet i zboží, které návštěvníci hledali.

Návštěvníci, kteří vyhledávají, zůstávají na webu mnohem déle a výrazně více nakupují jako návštěvníci, kteří nevyhledávají. Věnujte proto vyhledávání náležitou pozornost!

Je možné sledovat vyhledávání v blocích Produkty a FAQ (od verze ByznysWeb Maximum). Není možné sledovat všeobecné fulltextové vyhledávání.

Jak si nastavím vyhledávání na webu?
Nastavení služby Analytics - Upravit - Upravit ... zaklikněte Vykonat sledování vyhledávání na stránce. Jako " Parametr hledání" nastavte: "title,q".

Kde v Google Analytics najdu přehled Odkud přicházejí Vaši zákazníci?
Přehledy - Obsah - Vyhledávání v rámci stránky (Vyhledávání v rámci webové lokality)

7. Míra opuštění stránek (Bounce Rate)

Co znamená míra opuštění? Návštěvník přišiel na Váš web a to, co viděl ho neuspokojilo a okamžitě odešel. Návštěvník nikam neklikl, ihned odchází.

Seřaďte si seznam podstránek od nejvyššího % míry opuštění a upravte podstránky s nějvětší mírou opuštění tak, aby z ní návštěvníci okamžitě neodcházeli. Je nutné se lépe zamyslet, proč z dané podstránky hned lidé odcházejí - nenašli na podstránce návštěvníci, co hledali? Přicházejí na danou podstránku návštěvy ze špecifické reklamní kampaně, netřeba je směřovat na jinou podstránku? 

Kde v Google Analytics najdu přehled Míra opuštění?
Přehledy - Návštěvníci - Trendy návštěvnosti - Míra opuštění

8. Jak lidé na Vašem webu klikají?

Příklad - klient měl na 4 podstránkách nesmyslné odkazy do titulní stránky. Téměř třetina návštěvníků na tyto odkazy klikla, dostala se na titulní stránku a zůstala zmatená jelikož na titulce nebyl požadovaný obsah a následně návštěvníci masivně odcházeli.

Co, když máte kvůli nesmyslným odkazům vysokou míru opuštění stránky? Posíláte své návštěvníky do podstránek, které jsou pro Vás opravdu důležité? Nemáte na webu odkazy, které jsou matoucí nebo nefunkční?

Kde v Google Analytics najdu přehled Jak lidé na Vašem webu klikají?
Přehledy - Obsah - Analýza na stránce